marți, 31 martie 2015

40 de ani de activitate a șantierului naval din Tulcea

În martie 1975, prin Decretul prezidențial nr. 45 a luat ființă Șantierul Naval din Tulcea. De la Șantierul Naval care construia nave pentru pescuit oceanic (în anii 70), la Aker (din 2000, când șantierul a fost privatizat), la STX OSV și până la Vard, așa cum se numește astăzi au trecut 40 de ani, iar evoluția este mai mult decât evidentă: la început, numărul navelor construite anual nu trecea de patru, iar acum de două sau chiar de trei ori mai multe nave părăsesc portul Tulcea.
Cu ocazia împlinirii celor patru decenii de activitate, președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, a participat la evenimentul festiv organizat de conducerea șantierului naval, prilej cu care a felicitat administratorii pentru eforturile lor.
Ați avut șansa de a avea manageri competenți, care, iată, chiar și în perioade extrem de dificile, au reușit să asigure mai mult decât menținerea pe linia de plutire a șantierului, ba chiar creșterea și dezvoltarea lui. Aici îl voi aminti numai pe primul director al șantierului, ing. Anghel Dumitru – Director General al șantierului (între 15 februarie 1975 – 17 octombrie 1980), dar și pe ing. Dumitru Ivanov (cel care a condus șantierul preț de 18 ani și care a dat și numele străzii care duce spre șantier) și voi transmite cele mai sincere gânduri de apreciere pentru ei care administrează acum acest imens agent economic, dl. ing. Tudorel Țopa, dar și echipei domniei sale!“, a transmis președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu.
Şantierul naval, în date şi cifre
Dacă la sfârșitul anului 1975, numărul personalului angajat al șantierului era numai de 18 persoane, la punerea în funcțiune a primelor capacități de producție în decembrie 1978, șantierul număra 600 de angajați. Astăzi numărul personalului depășește 3.700 de salariați proprii.
Vard se mândrește, la momentul de față, cu peste 390 de unități navale livrate. În perioada 1978 - 1999 șantierul naval a construit și a livrat 219 de unități navale, din care pe piața internă 177, iar pe piața externă 42. Portofoliul de nave era foarte divers, ceea ce oferea șantierului garanția că poate executa tipuri de nave dintre cele mai diferite ca destinație și complexitate, respectiv dragi, nave de pescuit, tancuri petroliere, remorchere, portcontainere, cargouri. Cele mai remarcabile realizări atât din punct de vedere tehnic cât și a performanțelor producției s-au realizat însă în perioada de după privatizare, când s-au construit 174 de nave de peste 25 de tipuri constructive.
Anul trecut, reprezentanții șantierului au lansat la apă cea mai mare navă construită la Tulcea, care a luat drumul Norvegiei. sursa CJ Tulcea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu